Geoblog.pl    1lejek    Podróże    Wietnam, Kambodża, Laos, Birma, Tajlandia, Malezja, Singapur, Chiny - ZAKOŃCZONA    Nocny autobus do stolicy

Nocny autobus do stolicy

Laos
Laos, Vientane
Przejechano 19275 km

Nasz nowy kierowca zawozi nas bezpośrednio na dworzec skąd to odchodzą autobusy do Vientiane. Na dworcu odstawiamy jeszcze małe targowanie się w kasie biletowej i udaje nam się kupić bilety o 10000 taniej pod warunkiem że weźmiemy miejsca na samym końcu na górze. Zgadzamy się. Jak się później okazało były to najlepsze miejsca w całym autobusie i nie wiemy czemu nam na nie zrobili zniżkę. Mieliśmy do dyspozycji na 3 osoby wielkie łoże na całą szerokość autobusu. Teoretycznie mogli nam dokwaterować nam jeszcze jedną osobę ale na szczęście tego nie zrobili. Czekając na autobus poszliśmy na targowisko nie opodal i zaopatrzyliśmy się w warzywa i bułki na kanapki. Z zakupionych produktów i konserwy jeszcze z Wietnamu robimy pyszne kanapki. mieliśmy też ochotę na kanapki z jajkiem i nawet takowe zakupiliśmy, ale jak się okazało nie do końca kupiliśmy takie dotowane jajka o jakie nam chodziło. Zamiast normalnego jaja na twardo był w środku kurczak na miękko. Nie bardzo mieliśmy ochotę na takie jajka więc z nich zrezygnowaliśmy. Nasz plan na jutro obejmował zwiedzanie Vientiane i wizytę w Tajskiej ambasadzie aby uzyskać wizy, bo po Birmie będą nam potrzebne kolejne. Agata sprawdzając maile dostaje info że od 5 marca Tajlandia znosi opłaty wizowe dla turystów tak w konsulacie jak i na granicy. Bardzo nas to cieszy i postanawiamy zmienić nasz plan. Vientiane zwiedzimy na końcu pobytu w Laosie. Teraz jedziemy na północ, naszym kolejnym przystankiem będzie Wang Vieng. Zobaczymy tylko jutro jak się da wydostać z Vientiane żeby za długo nie czekać.
Pakujemy się do autobusu i zajmujemy nasze wielkie łoże. Zadowoleni z siebie że dziś wszystko się udało, kładziemy się spać. Jutro też dzień pełen wrażeń, a jak wszystko pójdzie tak jak dzisiaj to jutrzejsza noc będzie już w górach Laosu.